ARAMA MOTORU DETAYLARI

Ülkemizde internet kullananların 98% i arama motoru olarak Google’ı tercih ettiklerini ifade etmektedirler.

Bu oran ile Türkiye, Google’ın en büyük pazar payına sahip olduğu ülkedir.

Arama motoru reklamcılığı, ürün veya hizmet arayan internet kullanıcısına ulaşmak için en etkili reklam yöntemlerinden biridir.

Google her zaman aranan kelime ile reklamların ve web sitesinin doğru bir ilişki içerisinde olmasını bekler. Örneğin tatil planı yapan ve bu konuda Google araması yapan bir internet kullanıcısının ekranında tur operatörlerinin, havayolu şirketlerinin ve tatil köylerinin reklamlarının olması hem kullanıcının ihtiyacını karşılayacak hem de bu alanda hizmet veren firmalar için potansiyel müşterilere erişim imkanı sağlayacaktır.

Arama motorunda şuan sadece text reklamlar kullanılmaktadır ve reklam metinleri için belirli kurallar bulunmaktadır.
Adwords Uzmanları reklam metinlerini hazırlarken karakter sınırlamaları içinde ürün veya hizmeti kullanıcının ilgisini çekecek, algısını yakalayabilecek ve güçlü yanlarını öne çıkaracak şekilde tasarlamaya önem verirler.

Hazırlanacak reklam metinlerinin en önemli kaynağı reklamı yapılacak web sitesidir. Sitede yer almayan ürün veya hizmet özellikleri, reel olmayan fiyat bilgileri, gerçekçi olmayan opsiyonlar reklam metinlerinde kullanılamaz. Burada amaçlanan reklam metnindeki ifadelere ilgi gösteren tüketiciyi doğru yönlendirmek ve aradığına güvenilir yoldan ulaşmasını sağlamaktır.

Ülkemizde bir günde Google’da yaklaşık 70 milyon arama yapılmaktadır ve bu sayı yıllık ortalama 8% seviyesinde artış göstermektedir.
Adwords reklamları tıklama başına maliyet (TBM) veya bin gösterim başına maliyet (BGBM) ile bütçelendirilmektedir.
Google Adwords, reklam verenler için oldukça güvenilir, ekonomik ve başarılı bir reklam modelidir. Yatırım geri döngüsü (ROI) en hızlı mecralardan biridir.

GÖRÜNTÜLÜ AĞ REKLAMLARI

GÖRÜNTÜLÜ AĞ REKLAMLARI (GOOGLE DISPLAY NETWORK)

GDN dünyadaki en büyük internet reklam ağıdır. 100 ün üzerindeki ülkede web sitelerinin yaklaşık 80% inde resim (banner), video ve text reklamlarınız bu ağ üzerinden hedef kitlelere ulaşabilir.

Reklam kampanyaları lokasyon bazlı planlanarak yurtdışındaki pek çok önemli web sitesinde gösterilebilir.
Örneğin Türkiye’de yaşayan ama internetten New York Times’ı takip eden bir internet kullanıcısı bu reklamı görecek, yabancı bir web sitesinde bir Türk markasını kolaylıkla algılayacaktır

 

  

 

Üstelik reklam veren yurtdışından müşteri beklentisi içinde değilse Türkiye dışında hiç bir ülkeden bu reklamlar NYT üzerinde görüntülenmez. Bunun tam tersi bir kampanya planlaması da mümkündür. Yurtdışından ürün ve hizmetleri için müşteri arayan bir firma reklamlarının sadece istediği ülkelerde ve istediği dillerde yayınlanmasını planlayabilir. Adwords Uzmanları, benzer durumlarla ilgili ülkeler ve diller için kapsamlı bir analiz hazırlar, ilgili ülkelerdeki en popüler web sitelerinden oluşan bir medya planı oluşturur ve müşterisi ile paylaşır. Müşterinin onay sonrası onlarca ülkede reklamlar yayına girer ve reklam performansı ülke bazında raporlanır.

müşterilerinden reklam kampanyası tüm dünyada yayınlanan örnek markalar bulunmaktadır. GDN medya planlamasındda farklı hedefleme teknikleri vardır. Bunlardan kelime bazlı hedefleme yöntemi ile reklamın en alakalı içerik ile eşleşmesi sağlanmaktadır. Örneğin çocuklarda alerji rahatsızlığı ve beğışıklık ile ilgili bir makale okuyan bir anne bu konuda kendisine yardımcı olacak bir ürün reklamını görmekte ve ürünün satış olasılığı artmaktadır. TBM yöntemi ile bütçe kullanan bir reklam veren, reklamları binlerce kez görüntelense dahi tıklanmadıkça harcama yapmayacak ve bir anlamda o an tıklamayanlar için ücretsiz bir iletişim yapma imkanına sahip olacaktır.

Bir markanın aynı kampanya döneminde reklamı yapılacak iki ürünü olduğunu düşünelim: ürünlerden birisi erkek diğeri kadın kitle için satışa sunulmakta olsun. Adwords Uzmanları iki ayrı ürün için farklı medya planları hazırlayarak kampanyanın ayrı ayrı doğru hedef kitleye görüntülenmesini hedeflemektedir.